IKLAN

Friday 6 July 2012

Lim Guan Eng Bukan Chua Soi Lek

BlogPingTool.com
Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek telah mencabar Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng supaya membuat pengakuan sebagaimana beliau lakukan pada Januari, 2008 berhubung isu video sek serta tindakan meletakkan jawatan sebagai Naib Presiden MCA dan Menteri Kesihatan kerana insiden tersebut.

Apa yang ingin disentuh di sini ialah Chua semasa video tersebut tersebar luas ke seluruh negara dahulu orang ramai terus mengenali pelaku dalam video tersebut ialah 'Chua Soi Lek', jadi mana mungkin untuk menafikan pelaku tersebut bukan beliau. Lalu terpaksa tampil membuat penjelasan dan pengakuan bahawa hero tersebut adalah beliau.

Betul, jika mahu dikatakan pengakuan Chua tersebut sebagai anak jantan tetapi untuk mencabar Lim Guan Eng sebagaimana yang beliau buat pengakuan adalah satu perkara yang 'bangang'.  Lim dikatakan terlibat dengan satu skandal dengan pekerja perempuan di pejabatnya, ini yang dicabar oleh Chua.  Dahulu Chua sepatutnya letak jawatan sahaja tidak perlulah menjadi hero membuat pengakuan.

Betul juga apa yang dikatakan oleh Lim Guan Eng "saya bukan Chua Soi Lek".


No comments:

Post a Comment