IKLAN

Tuesday 4 September 2012

Najib Mahu Sokongan Padu Bukan Sipi-Sipi - Bukan Masuk Suku

BlogPingTool.com
Semasa perjumpaan Aidilfitri  dengan kira-kira 2000 orang anak-anak Pahang di Ibukota, Perdana Menteri 1Malaysia, Datuk Seri Najib meminta semua rakyat Pahang memberi sokongan padu kepada kepimpinan dan usaha beliau mentadbir serta melakukan pembaharuan kepada negara.

Najib mahu sokongan padu bukan sipi-sipi. Mandat yang kuat akan meyakinkan rakyat. untuk mentadbir negara.  Hampir setiap hari ada sahaja program untuk Najib bagi  cuba memikat hati dari satu kumpulan ke satu kumpulan kecil pengundi sebagai persediaan menghadapi pilihan raya ke-13 yang akan datang.  Jika dilihat keadaan Najib, nampaknya seperti beliau sahaja yang bekerja untuk parti Umno BN, lain-lain pemimpin parti ‘syaitan yang dikenali’ tidak nampak pun mereka mengadakan program masing-masing.  Tidak boleh juga menyalahkan mereka kerana sekiranya mereka mengadakan program berkemungkinan kerusi lebih banyak daripada orang yang hadir. Siapa nak layan yeop, sedangkan majlis Najib berbayar tidak ada pun berminat untuk datang.


Berbalik kepada seruan Najib yang mahukan sokongan padu bukan sokongan sipi-sipi. Najib mungkin tidak menggalakkan masuk suku, kalau nak masuk, masuk semua sekali.  Itu dikatakan sokongan padu bukan sipi-sipi yang dimaksudkan Najib.


Sebagai anak  Pahang  amat  berbangga lebih-lebih lagi mempunyai perdana menteri dari keturunan negeri Pahang. Walau bagaimanapun mereka adalah genarasi baru yang tahu berfikir juga faham mengenai politik negara.  Najib hanya boleh berharap. Mungkinkah harapan tinggal harapan atau harapanku kecewa?


No comments:

Post a Comment