IKLAN

Sunday 28 October 2012

Lebai Chua Soi Lek Cabar Jamil Khir Berdebat Isu Kesan Perlaksanaan Hudud

Ping Blog
Lebai Chua Soi Lek telah membidas kenyataan Menteri di jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang menyatakan Hudud tidak memberi  kesan kepada bukan Islam.  Lebai Soi Lek menganggap Khir tidak melakukkan kerja rumah bercakap mengenai Hudud, “Boleh jadi beliau tidak melakukan kerja rumah, saaya kecewa apa yangt beliau ucapkan”.

Lebai Soi Lek marah sungguh.  Oleh kerana beliau pakar dan banyak pengalaman dalam agama Islam (poordah), beliau mencabar Menteri, Jamil Khir berdebat mengenai isu Hudud kesanya terhadap keseluruhan rakyat Malaysia jika dilaksanakan. 

Tidak perlu ajak Jamil Khir berdebat, jawapannya sudah tentu menyebabkan 1.2 juta rakyat Malaysia kehilangan pekerjaan, banyak orang akan kudung kaki tangan, rakyat Malaysia perempuan bukan Islam dibenarkan dirogol, wanita bersalam kena pakai sarong tangan.  Banyak lagi jawapannya, nak bagi tahu pada orang yang bangan macam Lebai Soi Lek. 


Nasib engkaulah Jamil Khir.  Bertaraf menteri hal-ehwal agama Islam, hidup-hidup dicabar oleh presiden MCA merangkap pelakon popular.  Maka terjunlah Umno dan MCA dengan labu-labunya. BIARKAN. BIARKAN.

No comments:

Post a Comment