IKLAN

Thursday 2 August 2012

Dato Seri Anwar Timbang Saman Puad Zakarshi

Ping Blog
Semasa saya menulis berhubung dengan kenyataan Ahli Majlis Tertinggi Umno, Puad Zakarshi mengenai perletakan jawatan Lajim Hj Ukin sebagai Pengerusi BN, Beaufort dan Ketua Cawangan Umno Kerambai Kebatu dan menyokong pakatan rakyat kerana nasihat dan berkemungkinan di bayar oleh Dato Seri Anwar Ibrahim  (sila lihat: Mohd Puad Zakarshi Guna Peluru Kapor), saya telah dapat menduga bahawa Puad Zakarshi mungkin disaman oleh Anwar.

Rupa-rupanya telahan saya berkemungkinan akan  menjadi kenyataan  Apabila Anwar  mempetimbangkan untuk menyaman Puad jika beliau gagal memohon maaf dalam tempoh 48 jam berhubung fitnah isu perletakan jawatan oleh Datuk Seri Lajim Ukin. Tuntutan tersebut dikemukakan oleh Anwar menerusi peguamnya S Surendran.

Jika diteliti kenyataan Puad tersebut, jelas ia adalah berbentuk satu fitnah iaitu menuduh Anwar sebagai orang yang menasihatkan Lajim melakukan tindakan sedemikian dan menuduh Anwar berkemungkinan membayar Lajim wang untuk meletak jawatan dan menyokong pakatan rakyat.

Sebab itulah dalam blog saya, ada dinyatakan, adakah Puad berpijak dibumi yang nyata, adakah Puad telah mempunyai sesuatu yang menyebabkan kenyataan itu dibuat atau saja untuk menarik perhatian.  Sebab itu artikal saya tersebut diletakkan  tajuk “Mohd Puad Zakarshi Guna Peluru Kapor”.  


Tiada sesiapa yang berani membuat kenyataan sedemikian malainkan Puad Zakarshi.  Apa tujuan sebenar kenyataan beliau.  Beliau sendiri yang tahu.

No comments:

Post a Comment